Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Våga ta den utsträckta handen

Publicerad 2019-10-18 22:11:28 i Allmänt,

Jag brukar säga åt folk att planera mindre och istället KÄNNA mer, tänka mer med hjärtat än strategiskt med hjärnan.
Det är viktigt att ta sig tid att tänka efter, fundera ett litet tag i stunden och reflektera över dina beslut.
Jag säger ofta till mina vänner att jag låter livet leda mig. Men inte så att jag låter det ta mig hårt om handleden och dra mig dit jag ska, utan ett lätt vänskapligt grepp med fingertopparna så jag får en lätt vägledning om vilket håll jag bör ta.
Jag tror fast och fullt att just denna inställning har bidragit till alla fina minnen och brutalt underbara vänner och bekantskaper. Så många av dessa härliga personligheter som jag egentligen inte "borde" ha mött, men fick chansen tack vare ett öppet sinne och mottaglighet för det nya och okända.
Livet kan vara förbaskat spännande om man har tid att låta det ske, utan att forcera det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela