Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Jag håller aldrig vad jag lovar

Publicerad 2017-01-03 20:30:00 i Allmänt,

....i allafall inte det jag ev skulle ha dristat mig till att dyrt och heligt lova och försöka där vid tolvslaget i fyrverkeriernas rökridå och under bubblets påverkan...
Jag ger av princip aldrig några nyårslöften numera eftersom de ändå är till för att brytas. Varför skullle det ligga mer kraft bakom ett löfte vid nyår? Är det mindre schwuuung i nåt man lovar vid påsk, tro? Eller varför inte ge varandra löften den 3/5? Jag menar, det spelar väl ingen roll NÄR löften ges?
Jag lovar inget jag inte vet att jag kan hålla. Ger jag dig mitt ord på nåt så ÄR det så, inget nånstans där mittemellan, eller halvdant.
Nu vet jag inte riktigt hur det där med nyårslöften funkar-lovar man sig själv, eller andra? "Jag lovar er, mina grannar, att bli bättre på att sopsortera?!" :)
"Jag lovar dig, min älskade sambo, att dammsuga bakom soffan också..." :)
Jag utgår ifrån, utan att veta, att man lovar sig själv. En vanlig gråmulen dag i oktober 2015 lovade jag inte, men väl bestämde mig för att ta itu med mitt obscena sockerberoende, vilket jag också gjorde. Det var inget löfte att bryta, utan ett beslut att följa.
Drygt ett år , och några kilon senare är jag kvitt mitt beroende och kan äta godis om jag så vill, och lägga ifrån mig påsen utan att ha tryckt i mig hela innehållet.
Men hade jag storstilat lovat det efter nyårsbuffé och div drycker så vet i tusan om jag suttit här idag och kaxigt proklamerat: I DID IT!!
Det är kanske _mig_det är fel på? Jag kanske lägger för mycket tyngd i löften? Jag lägger så pass mycket vikt i dem att jag till slut tappar dem? Kan det vara därför jag inte vill gifta mig, tro?
Funderingarna är många. Jag lär ha att göra i natt...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela