Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Men håll klaffen, människa

Publicerad 2016-10-22 22:10:38 i Allmänt,

Jag tycker att det är märkligt att vissa människor har denna benägenhet att glappa så in i helvete rent ut sagt. Jag har en vän som går igenom en jobbig period. Hon har tänkt att berätta om detta för alla det berör när hon är redo för det. Fast det behöver hon inte göra nu, för nu vet alla det ändå....
Hon var godtrogen nog att lita på en när vän som väl inte knep käft mycket längre än de stod och pratade. För dagen efter så var nyheten ute i andra änden av stan.
Jag tycker att sånt beteende är rent förkastligt. Ber någon en att INTE säga nåt, så gör man liksom inte heller det.
"Snälla, säg inget" betyder inte "ring alla du känner, och när du gjort det så skriver du det på Facebook".
Just pga sånt folk är jag väldigt försiktig med vilka jag delar förtroenden.
Att ett barn kan ha svårt att hålla tyst må väl vara hänt, men när en vuxen läcker som ett såll tycker jag att det är rent tragiskt faktiskt, och inte minst respektlöst.
Vem behöver ovänner med såna vänner....??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela