Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Låt ditt ex vara i fred

Publicerad 2016-10-20 21:42:56 i Allmänt,

Jag har aldrig förstått denna fixering vid exen. Varför hålla på och älta det som en gång varit och som sedan gick käpprakt åt fanders? Annars brukar man ju vilja glömma eländet och gå vidare när något trist hänt. Men när det gäller gamla avlagda kärlekar är man noga med att regelbundet tillföra mer ved till elden. Jag vet tex gamla par som är vänner på FB enbart för att hålla koll på varandra. Jag är personligen inte ett dugg intresserad av de män som figurerat i mitt liv. Varför skulle jag?
Är man vänner kan jag förstå, men när man konstant pratar skit om varandra och ändå gottar sig i vad den andra har för sig tycker jag att det bara blir märkligt och sorgligt. Det måste finnas något bättre att göra, som att tex titta på "Glamour"...;)
Det där med gamla kärlekar är laddat av förståliga skäl. Man har en gång älskat varandra och delat förtroenden. Sedan vänder sig denna människan som stått en närmast emot en. Såklart att det känns ända in i benmärgen. Men sådan är kärleken. Ska man ge sig in i (kär)leken måste man också leken tåla. Kärleken är generös, men den är också noga med att ta tillbaka också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela