Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Alla misstag dokumenterade för alla att se

Publicerad 2016-10-23 22:13:00 i Allmänt,

Jag skiter högaktningsfullt i hur mycket pengar alla dessa kändisar har, för jag har något de INTE har. Det jag är tacksam innehavare av stavas inte "pengar", utan P.R.I.V.A.T.L.I.V och det är banne mig guld värt.
Fy fasen, för att se sina ungdomliga misstag förevigat och sedan spritt över hela nätet. Eller den där kvällen med tjejkompisarna från förr när det blev "ett par tio stycken, och nån till" shots på Se & Hör´s löp.
Jag kan inte ens en solig dag med medvind förstå denna längtan efter kändisskap och uppmärksamhet. Tänk vad skönt att kunna klanta till det så kapitalt utan att nån bryr sig, än mindre tar bilder...
När jag tänker tillbaka på tiden jag var "aktiv" tar jag en djup suck av lättnad över att digitalkameror, i-phones och internet var okända begrepp kan jag säga. Chansen är riktigt god att jag fått skaffa den största av skämskuddar att gömma mig bakom då. Det hade inte spelat nån som helst roll om jag åberopat "ungdomligt oförstånd" eller "extremt dåligt ölsinne" för det hade sett riktigt bedrövligt illa ut på bild likväl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela