Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Vad ska man med pengar till?

Publicerad 2016-11-02 12:53:27 i Allmänt,

Vänskap är viktigt, likaså förståelse och ödmjukhet. Kärlek mellan man-kvinna, man-man, kvinna-kvinna, kompisar emellan, pappa-barn, mamma-barn...
Kärlek kommer i många olika former och skepnader. Den kan inte köpas för pengar utan måste förtjänas.
Du kan ha alla pengar som går att uppbringa, eller hinns med att trycka. Har du ingen kärlek, uppskattning eller bekräftelse blir du banne mig LUSPANK i alla bemärkelser.
Jag förstår inte vissa människors trägna strävan mot ett fetare bankkonto och högre position. Men kanske är det deras sätt att få bekräftelse?
Jag har inte en massa pengar, men jag har massor av kärlek, fina vänner och en härlig familj. Om jag så fick en miljon så hade jag inte kunnat köpa det. Däremot så hade pengarna kunnat bli ett komplement till ett annars riktigt bra liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela