Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Singel och bortvald

Publicerad 2016-11-18 22:07:03 i Allmänt,

Jag minns att för att för några år sedan gjorde en  av de mest kända dejtingsajterna en reklam där de gjorde gällande att om man reggade sig där och då slapp man kanske vara ensam till jul.
Anses singlar som överblivna? Tycker de sig själva vara det? Vad är det som säger att man sitter ensam storhelgerna för att man inte är ena delen av ett par?
För inte är det väl så att man "blir med släkt" när man träffar en parter och sedan förlorar den vid seperationen?
Jag förstod andemeningen med reklamen. Den skulle röra om och dra till sig uppmärksamhet , och spela på en och annan känslomässig sträng. Men jag kunde ändå inte låta bli att grunna en stund med cappuccinon i näven...
Jag värderar i vilket fall inte folk efter i om de är i ett förhållande, eller ej. Jag menar, vad spelar det för roll när det kommer till världsfred, arbetslöshet och inflation? :)
Något som ofta glöms bort i sammanhanget är att det finns faktiskt _självvalda_ singlar. Alla VILL inte varai ett förhållande. Men sedan har vi de som håller det viktigare att vara med NÅN istället för VEM, fast det tar jag upp en annan regning och mörk kväll...
En rackans trevlig regnig fredagkväll tillönskas alla oavsett vilken civilstatus du har! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela