Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Jag tänder på de mest märkliga saker

Publicerad 2016-11-02 17:10:05 i Allmänt,

Begreppet "vara sexig" är ett sånt där fenomen jag inte begriper mig på, och särskilt att det är så förbannat viktigt att man är det...
Vem bestämmer kriterierna för att vara så där "sexig"? Vad säger att jag, du eller han där borta med flinten inte är det? Eller vi kanske är heta som fasen alla tre? ;)
Ja, just ja- "att vara HET" är ett annat begrepp jag inte fattar. För mig är man då varm=svettig alt feber, och i såfall finns det folk som gått i virusrelaterade tillstånd i år efter år, och det inser jag ju att så kan inte vara fallet. Det är liksom livshotande tillstånd vi talar om...;)
I bland händer det att jag skrollar förbi klänning, en uppsättning magrutor, ett par kallingar med nån karl i etc som enligt skribenten är "sexigt". Jag brukar begrunda och komma fram till slutsatsen-"Nej, inte enligt mig"...
Jag kan inte heller påstå att jag tycker att en naken kropp är sexig. För mig är det det mest naturliga som finns. Vi skapades nakna och föddes utan kläder. Det är liksom vårt "grundtillstånd".
Däremot kan jag tycka att vissa egenskaper är mer tilltalande(sexiga?) än andra, som tex intelligens, vältalighet, intregritet...
Jag tycker om personer som är välklädda, hela och rena och luktar gott. Jag har också noterat att egenskaper som höjd och blå ögon är något jag gärna vill se hos en man. ( Jag insåg att _längd_ skulle hinta något annat, som jag faktiskt inte hade i åtanke...)  ;)
Det måste väl ändå vara så att sexigheten sitter i betraktarens ögon mer än något annat? I så fall hävdar jag att jag minsann lever med den sexigate mannen som nånsin satte sina trampdynor på denna jord, och jag är säker på att du tycker att det är just DU som lever med honom, och sedan finns det säkert någon till som påstår att det minsann är just HON som lever med den sexigaste mannen...
Med risk för att uttrycka mig bryskt nu- sexigheten är nog nåt mest som sitter i skallen på folk!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela