Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Osexig initiativlöshet

Publicerad 2016-12-04 18:06:28 i Allmänt,

Usch, vad jag stör mig på flata människor!! Inte _flator_ utan platta, grå och intetsägande personligheter, det kändes bäst att tillägga....:)
Jag vill bara ruska om dem likt en sån där glasglob med snö i, ni vet. Skaka fram en gnutta initiavtivförmåga och engagemang.
Finns det något värre än att bara få en disträ axelryckning när man kommer med olika förslag? "Vi har ett problem vi behöver lösa. Jag föreslår detta...*paus* Vad tycker du? *tystnad*...*suck*...*tystnad*
Jag skulle kunna banka skallen i en betongvägg av ren och skär frustration. Vad är det som är så förbannat svårt egentligen? Vad TYCKER du? Alla har väl för fasen en åsikt? Finns det verkligen människor som går igenom livet utan att tycka och tänka?
Det måste vara riktigt bedrövligt trist, att de orkar hålla sig vakna och vid liv är i så fall för mig ett mysterium av samma kaliber som "var tar löningen vägen?!" ;)
Det är väl lika bra att tillägga att jag inte på något sätt angriper folk a la Sverker Olofsson i Plus-"Ska det vara på detta viset...VA...VA...VA?!"
Utan jag lägger fram en fråga, och väntar sedan snällt på ett svar. Jag kan koka kaffe under tiden, tvätta några maskiner tvätt, åka till Kreta en vecka, gå en runda med grannens hund...
Jag har gott om tålamod med vem det än är som jag hoppas på svar från. Svaret per definition är inte lika viktigt som att det faktiskt kommer ett svar nån j-a gång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela