Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Medelålders och trött

Publicerad 2016-12-01 22:11:46 i Allmänt,

Svunna tider med nattsudd, och sena film-maraton är väldigt fjärran kan jag säga. När klockan slagit 22 kan man sätta en säker peng på att undertecknad står med tandborsten i munnen OM jag inte redan ligger under täcket med min mysiga pj och kosse-tofflor på mig.
Vart tog energin vägen? Till samma ställe som löningen försvinner, tro?
Detta leder ju till att jag är uppe INNAN tuppen rättat till kammen och gurglat sig inför morgongalandet. Jag skulle vilja hävda att han nog sover fortfarande när jag med bestämda raska steg är på väg ut till köket och kaffebryggaren med dagens första mugg.
Det hänt fler än en gång att jag jobbat under det jag ska hinna på en dag, och tycka att lite lunch skulle sitta bra bara för att sedan konstatera att klockan bara är strax efter 8.00.
Förr kunde jag tycka att det var höjden av lycka och avkoppling att sova till efter lunch. Gör jag det nu så är jag däckad av feber, virus eller gårdagens grogg. Inte en chans att jag sover så länge utan yttre påverkan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela