Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

En mammas bästa julklapp

Publicerad 2016-12-18 17:00:12 i Allmänt,

Jag kan inte svara på vad andra mammor önskar sig, mer än friska barn som går en strålande framtid till mötes. Men det är ju en önskan som känns självklar då väl alla vill sina telingar det bästa av allt...
Utöver det självklara, vad vill vi mammor ha mest av allt då?
Ska man tro klädkedjornas reklamkampanjer så vill vi inget hellre än att glida runt i blanka underkläder medan vi balanserar på skyhöga tandpete-tunna klackar....??
Kanske vill vi även ha nåt fint smycke att dekorera våra halsgropar med, eller nåt gnistrande att sätta på fingret.
Själv kan jag inte med de bästa intentioner önska mig NÅT. Jag har allt jag önskar. Du kanske ställer dig tvivlande, men så är det! Vad mer kan man egentligen önska sig än att ha hälsan, kärlek, tak över huvudet och mat i kyl och frys?
Men likväl är det alltid lika spännande att se vad barnen har hittat på! :)
Jag ser fram emot paketöppningen som ett litet barn i oktober som räknar dagar och timmar tills det är dags...
Nåt som jag tror att inte bara jag utan även många andra mammor skulle bli riktigt barnsligt förtjusta över är en grundlig från tak till golv-städning av en städfirma. Tänk att få en sån en gång om året!!
Eller få ett "presentkort" på fönsterputsning under hela året, eller kanske diskning x antal gånger i veckan?
En hjälpsam hand är värt så mycket, för en som jag som har värk. Men jag kan tänka mig att även den stressade mamman inte hade motat bort den som kom för att städa hennes hem medan hon är på jobbet!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela