Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Begagnade julklappar?

Publicerad 2016-12-13 20:19:35 i Allmänt,

Även om du själv kanske inte ens kan formulera tanken på att köpa begagnat i julklapp just för att det är dig så främmande, så har vi blivit bra många fler som inte har några problem med det.
Jag minns för några år sedan när yngsta dottern fortfarande lekte med dockor och hela hennes existens kretsade runt Bratzdockorna. De var tydligen värda sin vikt i guld priset att döma i affären!
Jag kollade på Tradera och hittade där en mamma som sålde begagnade Bratz i bulk. :)
Jag lurpassade lömskt och målmedvetet på auktionen som sig bör, och vann den också. Så på julafton fick min lilla dotter hela 13 Bratz med tillbehör, för samma summa som EN hade kostat hennes mamma i affären.
Så även om man aldrig skulle kunna förlika sig med tanken att köpa beg kläder och ge bort, så kanske man skulle ta och omvärdera sin motsträvighet då det gäller (lek)saker? Det finns massor av sköna slantar att spara. Själv ser jag det så här: "Ju mer jag sparar på en enskild sak ju mer pengar har jag att köpa MER för"!
Jag blir glad när jag märker att det är så pass accepterat att shoppa secondhand för att ge bort, för ofta är det så att just det man själv letar efter har just nån annan tröttnat på.
Desssutom vet alla vi som handlar beg att beg idag många gånger är NYskick! Det går inte knappt ens att skänka nåt som är fläckigt och medtaget. Folk i allmänhet har såna höga krav idag.
Så gör din plånka och moder jord en tjänst och ge i allafall bort EN återanvänd klapp i jul! De kommer ödmjukt att tacka dig...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela