Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Het i bikini

Publicerad 2014-03-20 22:05:00 i Allmänt,

...och då menar jag inte svettig...;)
Eller ja, jag tror i allafall att den unga i damen i fråga inte hade en riktigt stinkande drypande dag i solen i åtanke när hon bestämt meddelade(utan att jag frågade!) att hon då tänkte se HET ut i sin bikini i sommar och delgav mig sina träningsplaner för de kommande månaderna.
Jag erkänner utan omsvep att nån eventuell strandform finns inte i mitt medvetande, och tur är väl det för annars hade jag deppat ihop i all hopplöshet...;)
Min kropp lämnar mycket att önska och då inte bara i form och storlek utan även funktionsmässigt. Det finns säkert de som finner det oerhört frustrerande att inte se ut på ett visst sätt. Men mig stör det allra mest att min kropp inte _fungerar_ som den ska och som "löken på laxen" gör den dessutom ont på daglig basis. Jag kan inte svara på hur andra med värk ställer sig till fåfänga, men för mig är det bra mycket viktigare med en kropp som inte värker och som funkar än en som enbart är fin att titta på.
Nu är jag ju väl medveten om att de som prioriterar att se bra ut inte är i en valsituation. De ÄR friska och vill se bra ut. För en som har ständigt ont ter sig en platt mage och shyssta överarmar som en ankfjärt i Nordatlanten om man ställer det i jämförelse med att få ha en fungerande kropp...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela