Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Stör du dig också på dina grannar

Publicerad 2014-04-14 15:44:45 i Allmänt,

Grattis(??), du är ingalunda ensam. Du är nog snarare i gott sällskap skulle jag tro. För vem har aldrig stört sig på sina grannar? Kanske nån ensam krake ute på kalfjället som har nån mil till närmaste orosmoment som klarat sig undan denna huvudvärk som en stökig granne kan medföra...
Jag ska själv inte klaga högljutt för jag bor i ett bra område grannmässigt. Det är väl egentligen bara den unga förmågan som bor ovanpå som stör i ordets rätta bemärkelse, men det är inte hela tiden.
Däremot så befarar jag att hennes närvarao kommer att bli bra mer påtaglig i sommar, men det tar jag då...
Inte ta ut nåt i förskott för det händer att man blir positivt överraskad också! ;)
Annars är det mest nonchalans som stör mig. "Jag SKITER i att plocka undan efter mig för det kan nån ANNAN göra..."
Ja, för det är väl så man tänker när man struntar i att städa efter sig i de allmänna utrymmena, eller helt sonika slänger sina McDonald´s förpackningar på parkering, utanför huset eller i det faktiskta trapphuset. Eller när man slänger sina använda snusportioner för andra att plocka upp. Dessa olater kan väl knappt falla under "gott uppförande", eller kvalificeras som "god granne"?
Det är ju inte kärnfysik det handlar om utan vanligt folkvett. Varför ska vi andra städa efter DIG?   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela