Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Fegt att blogga anonymt

Publicerad 2014-04-15 11:04:07 i Allmänt,

Det föreslås att anonyma bloggar ska förbjudas för att få bukt på det rent förkastliga näthatet. Visst tanken är god kan jag tycka samtidigt som jag också tycker att på nätet ska åsikterna få frodas och ta former som de inte annars fått. Jag tycker att man ska få tycka precis vad man vill-högt, lågt, snällt eller elakt. Men det är aldrig ok att ge sig på folk som vissa gör, det ska vara olagligt och polissak rätt av omedelbums.
Mina egna åsikter frodas här hemma hela dagarna året runt, en del får luft här på bloggen, och andra tar form i mina bokmanus. Jag tycker mycket och ofta, men aldrig (ALDRIG) att jag skulle gå till verbala personangrepp och hota personen bakom "idiotierna"(enligt mig då...). Det har hänt mer än en gång att jag tyckt att nån är "dum i hela skallen", men man måste ju låta andra ha sina åsikter i fred ockå.
Lite mer förståelse kanske?
Åsiktsmässigt har jag inget emot att stå med namn och adress bakom bloggen. Däremot så känns det inte helt bekvämt med alla tokdårar som faktiskt huserar på det vi till vardags kallar för "internet". Fast jag antar att personuppgifterna skulle finnas hos portalansvariga och inte tillgängliga för den stora massan?
Ja, det här vad man ödmjukt skulle kunna kalla "en enkel fundering en solig tisdagsförmidddag"...;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela