Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

En fet käftsmäll

Publicerad 2012-10-30 08:25:42 i Allmänt,

Det är nästan så att jag trött ställer mig frågan om pressen behagar att skämta oss aprillo med dessa rapporter om den nya Thai-trenden att varandra bitchslaps i ett försök att hindra rynkors uppkomst....??
SERIOUSLY?!
Jag har mer än en gång undrat var dessa "för evigt ung"-sökande sätter gränsen till vad de kan tänka sig utsätta sig för i sina desperata försök att fly årens påverkan på oss. För att, enligt mig, komma undan med hedern i behåll bör gränsen ligga långt innan en smäll i allafall.
Det bästa vore väl egentligen att accceptera att åren går inte obemärkta förbi, och det är heller inte meningen. Kanske lägga tiden på att leva under tiden istället för att förhindra den? Kroppen åldras oavsett, och personligen har jag ju hellre roligt under tiden än att oroa mig över att jag inte ser ut som när jag var 25....
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Maria

Publicerad 2012-10-30 14:02:09

Haha, det låter ju helt galet! Är det någon som är så desperat att de tror på detta? Vet svaret förmodligen, men ändå??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela