Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Det här med kändismorsor...

Publicerad 2012-08-21 11:27:28 i Allmänt,

De har väl nästan blivit ett begrepp nu när "alla" har blogg där man kan följa både dem och barnen på ett sätt man kanske inte alltid borde, och skulle. Jag tänker alltså då på barnen som inte valt att leva med en ständigt närvarande kamera...
Läste nu att Linda f.d Rosing skulle vara med i "Frida" med sin dotter Melissa om hur det är att ha en kändismamma. Att ha en föräldrer som är enbart känd är nog många gånger som att ha en föräldrer med ett bra jobb överhuvudtaget, tror jag.
Många av våra kändisar gör ju inte karriär på att just vara kända, utan deras jobb är att vara skådis eller kanske programledare. Jag tror att det är i många fall det som föräldrern är känd för som ställer till det för barnet. Jag menar, vad tänker du på när du hör "Linda Rosing"? Inte är det väl en bullbakande ansvarstagande mor? Det är mycket möjligt att hon blivit det med åren. Men det första de flesta väl av oss får på näthinnan är väl ändå hennes bravader i Big Brother-huset?? Det var just också på den tiden Melissa inte heller ville bo hos henne, och det är väl klart. Hennes mamma söp och pippade så det stod härliga till i tv. Vilket barn vill uppleva det?
Nu ska jag väl i ärlighetens namn erkänna att jag har problem att förlika mig med tanken på att "alla vår" Linda kan falla inom ramarna för att vara "kändis", men FINE... :)
Nedan Linda med make:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela