Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Laddar för loppis

Publicerad 2011-09-26 14:41:04 i Allmänt,

I helgen är det en stor loppis här i byn som jag som vanligt laddar nerifrån knäna för. Jag packar kartong efter kartong. De har en övre gräns på 150 saker, så jag tror banne mig att jag får ta och kontrollräkna så jag håller mig inom gränsen. Jag har förpackat leksaker i påsar om 4-5 stycken i varje så i det stora hela kommer det nog att bli mer än 150 saker.
Jag begriper inte vart allt kommer ifrån. Jag lider ju nästintill av shoppingfobi. Tycker inte alls om det då det bara kostar pengar och ger högst begränsad glädje. Enda gången jag shoppar loss är på loppis, och då minsann infinner sig den sanna shoppingglädjen! :)
Sist lämnade jag in 5 riktigt stora kartonger, och det finns inget som hittillls tyder på att det kommer att bli mindre denna gången. Det är tungt att kånka, men många sköna slantar att tjäna. De bär man hem så mycket lättare!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela