Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Fjollig shopping?

Publicerad 2011-10-18 07:08:08 i Allmänt,

Folk pratar ofta om brist på jämnställdhet medan jag personligen tycker att verkligheten blir allt mer likriktad och könlös-på gott OCH ont givetvis!
Jag gillar manligt OCH kvinnligt. För mig ger det balans. Vi är olika, och ska så få vara.
Jag tycker att det är lite trist att våra könsbeteenden blir allt mer lika.
Förr kunde man säga "Typiskt fruntimmer" med ett snett leende. Säger man samma sak nu riskerar man att trampa en massa män hårt på tårna nu när vi är inne och klampar på varandras territorier.
Fast som jag skrev häromdagen så tycker jag själv inte om att shoppa och låter mer än gärna nån man hålla landets ekonomi igång åt mig!! :)
http://www.aftonbladet.se/wendela/article13794969.ab



Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2011-10-18 20:41:20

Hej var med och tävla om dagens blogg där alla mina 100-200 läsare kan blir din här på

http://laakinoiise.blogg.se/2011/october/dagens-blogg-tisdag-2.html#comment



Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer! :)

Postat av: Tess

Publicerad 2011-10-18 23:46:09

Japp, vi är olika. Som individer. Ibland är jag mer olik andra kvinnor än män kan jag säga. Och det är så jag gillar det. Att alla är olika individer och inte hänger upp sig på att "jag borde ju" för att de är ett visst kön :-)

Postat av: Sanna

Publicerad 2011-10-19 14:14:49

Håller med där lite faktiskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela