Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Dum i huvudet och ej läskunnig

Publicerad 2011-06-23 10:33:59 i Allmänt,

Ja, så blev jag kallad av en person som jag hade det dåliga omdömet att leva med i många år. Det var i och för sig inte bara det han kallade mig heller...
Jag fick ofta höra vilen utkastad tid  det skulle vara för mig att sätta mig i skolbänken så KORKAD som vad jag är. Likaså gjorde han väldigt klart för mig att ingen skulle vilja ha mig heller. En månad efter att jag sparkat ut(bokstavligen!) hade jag träffat en 10 år yngre välutbildad kille. Och nu sitter jag med mitt slutbetyg på bordet där fler än 20 stycken MVG trängs...
Ha, who´s laughing now!? :)

Kommentarer

Postat av: Liina!

Publicerad 2011-06-23 10:44:33

Vilken härlig blogg du har!!

Om du gillar tatueringar/tattoo-art, skutta gärna in på min blogg, nya saker läggs upp varje dag!!

Ha en awesome dag!

Postat av: Nina Dahl

Publicerad 2011-06-23 12:04:20

You're laughing now.

Postat av: WhoopsieDaisie

Publicerad 2011-06-23 13:23:34

Absolut! och högljutt också...:)

Postat av: Nina Dahl

Publicerad 2011-06-23 17:54:44

Sicket j-a pucko han var.

Postat av: Nina Dahl

Publicerad 2011-06-23 17:55:02

Sicket j-a pucko han var.

Postat av: Lasse

Publicerad 2011-07-11 14:19:49

Enligt det du skriver (20 mvg) och ej ännu ett jobb så känns det som puckot hade rätt iallafall!!??

Postat av: WhoopsieDaisie

Publicerad 2011-07-11 14:33:35

Så kan man också se det Lasse, och det gör man säkert som utomstående. Men grejen är faktiskt den att jag av olika skäl valt att inte söka jobb och vid två tillfällen tackat nej. En av anledningarna är att jag VILL läsa vidare, och det är just det jag gör nu...:)

Postat av: Lasse

Publicerad 2011-07-11 14:43:19

Säg det till alla som knegar och sliter för att sådana som ni kan leva loppan hela dagarna.. Har själv JOBBAT ihop mitt kapital sedan 1981..inte en sjukdag. Nej, hoppas verkligen regeringen får hållas och sätter lite fart på de som går hemma och gnäller för minsta lilla krämpa (orkar man leka med datorer orkar man jobba)

Skulle man mot förmodan vilja läsa så ska man till 100% betala utbildningen själv och inte håva in bidrag..

Postat av: WhoopsieDaisie

Publicerad 2011-07-11 14:49:42

Jag får inte ett ruttet öre för att jag läser. Jag väljer att vara hemma och plugga på distans. Så dra inte in mig i kategorin som tydligen "går hemma och lever loppan", för det finns det inte pengar till. Men jag är nöjd med mitt VAL ändå!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela