Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Bögarna har ingen humor

Publicerad 2011-08-06 18:21:49 i Allmänt,

Jag verkar ha blivit Pride-inspirerad för sällan har de homosexuella tagit så pass mycket av min bloggtid! :)
Eller så är det så enkelt att nyhetsflödet som ger mig idéer är starkt influerat av den regnbågsfärgade festivalen i vår huvudstad.
SKITSAMMA!!
Såg nu att upphovsmakarna till "Bögarnas fel" har blivit polisanmälda. SERIÖST?!  Det måste vara en hetero som kommit på den befängda idén att polisanmäla denna låt med den gigantiska glimten i ögat!! Magnus Carlsson framförde ju den tex i veckan på scen. Det var ju flera kända bögar som uppträdde på samma scen som gänget på Skansen. Det stod ju för fasen bögar på parksofforna och sjöng med i refrängen.

Jag är medveten om det det säkert finns bögar som tar illa upp. Så är det ju med vad det än gäller. Men jag köper inte att det är en gängse uppfattningen bland denna grupp människor att det är hets mot folkgrupp. Vad tror du!?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13427770.ab

Kommentarer

Postat av: bloggare på icedaniel.se

Publicerad 2011-08-06 18:38:23

Kanske inte, men om du bytt ut bögarna mot muslimerna eller judarna, hade inte texten då varit obehaglig ?

Postat av: Vonkis

Publicerad 2011-08-06 18:48:06

Icedaniel

Nej, det hade det inte. Det hade bara, som när de sjunger att allt är bögarnas fel, visat hur befängt det är att göra en grupp till syndabock för allt elände i världen.

Postat av: WhoopsieDaisie

Publicerad 2011-08-06 18:49:34

Nä, jag tycker inte att det är nån skillnad om det görs med glimten i ögat. Låten i fråga driver ju med homofobin, och inte bögarna.

Har inte Sean Banan drivet med muslimerna i nån låttext, och han är ju själv muslim. Men som jag skrev i inlägget det är alltid NÅN som tar illa upp...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela