Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Romantik är något manusförfattare har hittat på

Publicerad 2019-10-31 22:13:00 i Allmänt,

Avslutar dagen på rygg i soffan framför favorit i repris som jag rotat fram ur gömmorna. Den är så där härligt äckligt slickigt romantisk. Huvudrollen är typ nidbilden av oss kvinnor. Ni vet, ödet, violiner, kärlek vid första ögonkastet för att följas av livslång kärlek av det himlastormande romantiska slaget(of course!!).
Filmen jag pratar om är "Only you".
Den är en trevlig vardagsdistraktion som jag absolut kan rekommendera om du inte sett den. Den finns en annan känd film med samma titel. Den jag menar är den med Marisa Tomei i huvudrollen som den kärleksyra bruden som avbokar sitt bröllop för att hitta mannen med rätt namn, och på den vägen är det...
Fast jag tror visst på romantik, sk "vardagsromantik" som jag brukar kalla det för, som innefattar en smekning i förbifarten, nåt gulligt skrivet på en post it lapp, middag lagad när man minst anar det, nystädat hem när man kommer hem...
Ren och skär omtänksamhet av den man älskar är för mig rosenblads-romantik. I min värld blir fysiska rosenblad och violiner i bakgrunden tjatigt ganska så kvickt...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela