Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

När är man vänner?

Publicerad 2019-10-23 22:01:50 i Allmänt,

Jag får intrycket av att det sociala trycket är blytungt idag. Alla verkar umgås i en takt som får Katrina(orkanen, ni vet...) att framstå som en lätt bris. Alla tillfällen ska också dokumenteras som sig bör i de sociala mediernas decenium. Många glada miner, ölflaskor och vinglas finns att beskådas.
 Inget fel med det! Lever man inte nu, när ska man annars göra det?
Det jag vill komma till är att är man bättre vänner ju oftare man ses? Räknas vänskap i antalet sms per vecka? Eller i hur många timmar man spenderar ihop per telefon? I så fall kategoriseras jag som ett sällsynt usel vän. Men jag tycker ändå inte att jag är det. Behöver nån mig så ställer jag upp. Jag släpper det jag har i händerna för att komma till undsättning. För mig personligen är det att vara en god vän. Men ska man uppfylla ovanstående kriterier så finns det säkert bättre ovänner än vad jag är en vän...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela