Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Min ovillige sambo

Publicerad 2019-10-24 21:56:06 i Allmänt,

Han må vara hur underbar som det bara är möjligt, men att renovera det gillar han inte!
Jag gillar att hålla på och fixa tills jag får till det som jag vill. Jag tycker däremot inte om överdrivet pyntande, så köket är och förblir  gardinfritt. Däremot så har jag generöst med orkidéer i fönstret och även på hyllan. De kräver inte särskilt mycket av min tid, och inte är de högljudda heller...;)
Däremot så är jag noga med detaljer när jag väl tar mig för ett projekt. Blir jag inte nöjd så kasserar jag det som jag gjort. Halvdana utföranden blir jag bara trött av, och möjligtvis också less.
Mannen i huset råkar vara brutalt händig med verktyg, vilket gör hans ovillighet ännu mer beklagansvärd. Han KAN ju!! Men VILL inte...
Eller ja, det är kanske mer "känner inte för det pga ointresse". Det är ju inte så att han lägger sig på golvet och sparkar och skriker som en tjurig 3-åring om jag ber honom om hjälp. Han utför gärna mina idéer bara han slipper att bidra med input själv. Han kan tänka sig, likt alla andra män, att låna ut sina händer och resten av kroppen för en stund...;)
Jag tillhör den gruppen människor som inte tycker om att be, och som tur är så har jag två fungerande händer med 10 fingrar som också vet hur man gör.... HA! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela