Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Hur kan alla affärer vara billigast?

Publicerad 2019-10-19 21:49:18 i Allmänt,

Har du tänkt på att den billigaste affären varierar beroende på vilken du frågar?
Jag vet många som styvnackat och benhårt hävdar att City Gross är billigast medan jag frustar och hostar.
Nån annan menar minsann att Coop är den allra billigaste matkedjan, och handlar troget och envetet där vecka efter vecka i hopp om att få ihop nån liten krona på poängkontot.
Mig får ovanstående matkedjor för det mesta att sätta i halsen. Jag tycker att de båda är mer dyra än nåt annat faktiskt. Det händer att City Gross kan fånga mitt intresse och få mig att "gästspela", men det är sällan.
Är det så att vi alla handlar olika varor och därför tycker att just våra affärer är billiga, tro? Eller tjänar vi så pass olika och därför har totalt olika billighets-referenser?
Jag själv handlar nästan uteslutande på Lidl, med ett och annat stopp hos grannen Netto. Fast jag är otrogen också. Jag håller ögonen på vad de andra kedjorna har för erbjudanden, och skulle det vara nåt av intresse så är jag ju inte dummare än att jag nappar...:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela