Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Du väljer din familj

Publicerad 2019-10-28 21:45:38 i Allmänt,

Många suckar över sin släkt, och då särskilt vid den tiden på året då storhelgerna så sakteliga radar upp sig, och trängs med allt vad det innebär.
Själv har jag ingen släkt som jag behöver "stå ut" med, eller komma på mer eller mindre dåliga ursäkter för att slippa äta julbord med. Vi lever i symbios var och en på sitt håll! :)
Familj har jag också, några delar jag dna med och några inte. För mig betyder inte "familj" blodsband. För mig är det att stå varandra nära och finnas där oavsett "hur hårt det än må blåsa". För mig är familjen den viktiga. Släkten får man köpet vid födseln och är just inget att göra nåt åt. För vissa är säkert familj och släkt samma sak, men jag tror att för många är det en hop med folk som figurerar i bakgrunden av ens liv. Man pratar och skrattar en stund när man ses på stan, och har trevligt där i stunden. Inget fel med det. Lättsamt och bra!
Men det är ändå just familjen man omger sig med, och de kan man få lov att välja, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela