Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Med ett falskt leende på läpparna

Publicerad 2019-11-01 21:58:00 i Allmänt,

 
ag tog en sakta planlös promenad genom ICA lätt nonchigt hängande över kundvagnen.  Gick nog mer i min egna värld än på shoppingstråt skulle jag tro. Tittade lite nyfiket på folk som stod i små klungor och pratade med stora Colgate-smajl högljutt skrockande. Några lät ganska så ihåliga faktiskt. Så pass krystat att jag tittade till en extra gång.
Kunde inte låta bli att undra hur många som egentligen skulle vilja ignorera personen som de så hjärtligt språkade med. Ta ett kundvagn-race mot kassan med blicken envetet riktad mot golvet?
Eller som kanske tom inget hellre hade velat än att ramma personen med vagnen, eller dunka en gurka i pannan på vederbörande?
Varför är det så att  vi står kvar med leenden värdiga en Hollywood-stjärna på röda mattan gång efter annan när vi hellre hade stått hemma vid diskbänken och rensat sill istället?
Jag försöker så långt det går att undvika dessa pinsamma situationer för bådas skull. Det kan säkert vara så att motparten hellre hade rensat golvbrunnen i duschen än språkas med mig vid grönsakerna i affären.
För mig är det egentligen särskilt svårt eftersom när jag är i affären så är jag där för att handla och inte umgås. Det är lite "smash and grab" när jag handlar. Tur det inte är hastighetsbegränsning i svägnarna när jag drar fram likt en tornado på två hjul...
Med tydligen är det så att mataffären är ett ställe att umgås på antingen man vill eller ej. Läste nånstans att det är ett ypperligt ställe att flirta på. Så passar man sig inte kanske man har en ny karl med sig hem och inte grillad kyckling som man planerat...;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela