Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Jag skiter väl i vad du har på dig

Publicerad 2019-11-13 22:07:34 i Allmänt,

Väldigt många bloggar är om dagens outfit eller dagens shopping. Det måste ju innebära att intresset är stort för vad andra människor bär för kläder. Eller det är ju i allafall lätt att anta det. Själv är jag så totalt ointresserad av vad du eller nån annan har på sig. Ja, jag är precis lika ointresserad av vad jag själv har på mig också. Jag kör efter devisen "Huvudsaken är att man är hel och ren". Jag köper kläder då det jag har är trasigt och inte bara för att "jag känner för det", eller "behöver piggas upp"...

Tilläggas bör att det ju är tur för världsekonomin att jag är i minoritet! Men är det kanske så att vi är många fler än vad man kan tro som hellre drar ut en tand än tar ett maratonpass i Ullared? Jag accepterar utan några problem att alla inte tycker och tänker som jag. Att jag sedan inte alltid _förstår_ andras ståndpunkter är ju en annan femma. Jag FATTAR verkligen inte vad som är så underhållande med att göra av med en massa slantar på kläder som man ändå inte egentligen har plats med, och än mindre tid att använda...??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela