Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Pinsamt att handla billigt

Publicerad 2017-01-26 21:59:00 i Allmänt,

Det är ju lätt att tro att det skulle vara ett tonårsfenomen att skämmas över att handla billigt, men det är det märkligt nog inte. För vuxna kan bete sig lika _barnsligt_.
Vad är det för att fel att försöka få så mycket för minsta möjliga peng? Jag har hört tonåringar hävda att de minsann aldrig skulle sjunka så lågt som att handla på rea, för det är fattigt. Såna uttalanden tar jag med en rejäl nypa salt, för att sedan arkivera dem nånstans riktigt långt bak i arkivet. Men på nåt sätt ändå, det är _barn_ som uttalar sig så, på nåt sätt så passerar det., även om jag kan ge dem en lång dröjande frågande blick...
Men när vuxna uppenbart skäms över att de handlar i lågprisaffärer tycker jag är mer besynnerligt än något annat. Hur kan det vara pinsamt att handla billigt? Är det som att ställa sig på torget och med mydig och tydlig stämma i megafonen förkunna att man inte har några pengar?
Kan det inte istället vara så att man har pengar för att man väljer att handla billigt?
Jag tycker att de som handlar så billigt det bara går ska sträcka på sig, för det handlar inte om att vara fattig utan ha ekonomiskt vett! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela