Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Skyll på mig ni bara

Publicerad 2015-03-12 19:44:06 i Allmänt,

Jag är en av de ljusskygga lata snåljåpar som sitter hemma och fyndar på nätet i skydd bakom skärmen. Jag är den som bidrar till att stadskärnan blir allt tommare, för att butikerna blir tvungna att slå igen pga sviktande försäljning.
Det är mitt fel att allt fler lokaler gapar och ekar tomma, och att de få små butiker som nu är kvar höjer sina redan höga priser.
Ni får gärna skylla på mig, då jag står för att jag tycker att det är för dyrt att handla i en fysisk affär om det inte är rea. När det kan skilja 150:- på en parfym på nätet eller i en kedja på stan så väljer i allafall jag reflexmässigt att köpa den på nätet. Signalen som kommer från hjärnan längs ryggraden är skoningslös och brutal, och går liksom inte att motsäga...
Till mitt klena försvar kan jag säga att jag inte heller är en av dem som högljutt klagar över det allt mer bristande utbudet av buitiker i stadskärnan. Jag minns inte senast jag "gick en runda på stan" faktiskt. Så tack snälla ni som fortfarande överkonsumerar och håller dessa butiker flytande! Hade fler varit som jag så hade Stockholmns Hamngata snart påmint mer om en bakgata i Säffle...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela