Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Shopping-koma

Publicerad 2013-11-30 15:10:00 i Allmänt,

Efter torsdagens äventyr till shopingcenternas "modership" Emporia i Malmö befarade jag shopping-koma, skoskav, träningsvärk i armar efter alla tunga kassar, övertrasserat konto och ömma vader. Men allt uteblev faktiskt. Jag känner mig nästan lite besviken...? :)
Vi hade en riktigt bra dag, jag och yngsta dottern. Det var folktomt så vi kunde härja bäst vi ville, och det gjorde vi!
Jag testade parfymer tills jag inte hade inte "obesprutad"(?!) fläck på kroppen och lukten förde tankarna till "franskt horhus". Gav mig även på att testa olika ögonskuggor av märket MAC. Expediten försökte truga mig med "den ultimata foundation", men jag tackade nej med ursäkten att "jag går till Jem&Fix och handlar byggspackel" när jag behöver...;)
Jag tyckte mig höra en trött suck när hon vände mig ryggen för att gå.
Till min stora glädje kan man där hitta butikernas butik THE shop-Myrorna på plan 3. Förutom att umgås med dottern, så var just denna gudbenådade butik mitt mål med dagen. Till min besvikelse så var butiken ganska så gles. Jag tyckte först att den var liten, men den gav nog det intrycket för att det faktiskt inte var så mycket saker där.
Jag hittade dessa stövlar där i äkta skinn för 100:- , men det spelar mindre roll i sitt sammanhang då jag har 41 i skor, och inte 38 ens en solig dag med vinden i ryggen...
 
Så jag fick nöja mig med dessa sötnosar i stället! ;)
Jadå, det medföljde både stödkrage och kryckor, så det är lugna gatan. Det kommer att gå bra det här!! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela