Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Det ska synas att man har råd!

Publicerad 2013-12-29 19:48:00 i Allmänt,

Jag satt och tittade på bildspelet som de har på Expressen med olika out-fits i div prisklasser, och kom då att tänka på när en känd exklusivare klädkedja släppte en kollektion hos Lindex. Jag minns inte vilket märke dock, men de är glada för mönster där..
Det var inget i min smak i vilket fall, och säkert även då fortfarande för dyrt! :)
Anywho...
Jag minns i allafall Pernilla Wahlgrens åsikter om släppet, och om allt annat som gjorts tillgängligt för oss vanliga dödliga. Man kan ju säga så här- det föll den lilla damen inte på läppen.
Jag läser kanske hennes blogg en gång om året max, men detta var den här gången och det bara bekräftade att det ger mig ingetting mer än möjligtvis huvudvärk att läsa hennes glättiga blogg. Hon var denna dagen rejält upprörd över att ALLA skulle ha tillgång till sånt som hon ju hade RÅD med. Hon tog b la Hello Kitty som exempel och hur hon köpte med sig henne från Japan när det bara fanns där. Men att hon nu aldrig skulle köpa det då alla KAN göra det. Det gicks på om olika märkeskopior också, att de var så bra och billiga så alla kan ha dem också.
Ok, det må så hända att hon lever i sin rosa klistriga bubbla på Värmdö(Lidingö?), men det fanns de som höll med henne! Det finns alltså de som på fullaste allvar tycker att det ska synas att man har råd?
Jag tänker inte be om ursäkt, för att jag tycker att det är en förbannat trist människosyn...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela