Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Ekar det tomt i plånkan?

Publicerad 2012-02-28 12:34:33 i Allmänt,

Var inne i stan en sväng nu på förmidddagen. Yngsta dottern ville ha några plagg från Cubus. Sagt och gjort, får man stränga order från högre ort så LYDER man, och särskilt då de haft kräksjukan och är så där storögt ömkliga att man liksom inte kan motstå dem...:)
Affärerna var tomma så när som på personal. Kanske var det tidpunkten mer än var i månaden vi befinner oss. För inte är väl pengarna slut i stugorna redan!?
Eller är det vara en elak och efterhängsen skröna det där med att pengarna bränner så pass hårt i fickorna att folk handlar slut på långlördagen? Kanske är det så för många att de helt enkelt schemalägger sitt handlande på några få tillfällen och sedan håller sig ifrån affärernas lömska lockrop som vill nästla in oss i sina nät tills vi inte orkar stå emot alla frestelser längre...?
Personligen föredrar jag att "handla undan" För även om jag är ekonomiskt principfast så är det alldeles för lätt att lockas handla nåt som inte alls var tänkt från början. Så jag resonerar som så att håller jag mig hemma, så gör jag inte av med pengar.
Ett helt gratis tips från mig till dig- STANNA HEMMA!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela