Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Det blir inte bättre med såna föräldrar!

Publicerad 2012-04-27 16:42:48 i Allmänt,

Träffade en man som bor i närheten på vägen hem med matkassarna idag. De flesta avfärdar honom ganska så omgående som ett patetiskt fyllo har jag hört. Det är synd för han är bra mycket mer än så. Fast visst, han dricker kopiösa mängder sprit när han väl drar i gång. Men vem är att döma?
Han är vare sig patetiskt, eller nåt annat negativt klingande mannen i fråga. Han är "skadad gods" och inget annat. Det enda han gjort sig skyldig till är att födas av fel föräldrar, OM man nu kan lägga det på ett barn dvs...??
Han har en bedrövlig historia med sig i bagaget. Skulle folk orka ta sig tid att lyssna på honom, så tror jag att många skulle ändra uppfattning om honom. Jag HOPPAS i allafall att det skulle ge folk nåt att tänka på.
Han åker ut och in på psyket. Men det ser han som nåt bra. Det är hans fristad bland folk som faktiskt förstår honom. Han är acccepterad där, och behöver inte förklara sina "underligheter".
Jag brukar säga att jag inte har nån alkoholistgen i mig. Men hade jag blivit sparkad, slagen, bränd och fått höra vilken "horunge" jag är av både mor och far hela min uppväxt, precis som som mannen i fråga, så hade jag också kanske köpt sprit i dunk och suttit på min kammare och halsat...?
Jag hoppas att han kan känna sig värdig lycka, och hitta nån att älska och få känna sig älskad tillbaka. För det är han värd den som så många kallar "fyllot, du vet"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela