Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Vad är en billig peng?

Publicerad 2017-01-05 17:23:09 i Allmänt,

Ser ofta på loppis-forum när folk önskar köpa diverse prylar att de vill ha det de önskar till en "billig peng". Så jag kan inte låta bli att undra vad tusan en "billig peng" är!! Är det snäppet innan gratis, tro? Eller är det ett finare sätt att säga "GE mig det!!"...??
Det är kanske nån sorts lingo jag inte har koll på alla mina år i svängen till trots?
Jag har aldrig själv använt mig av uttrycket. Möjligtvis har jag använt uttrycket "en skälig peng", för att slippa dessa drömmare som tror att deras kaffebryggare brygger droppar av guld och är värd mer än en ny. Vissa säljare verkar på fullaste allvar tro att det är en ynnest att få handla av dem, precis som köpare ger skenet av att tycka att det är en förbannad skyldighet som säljare att köra hem byrån de fått för 50:-, och helst kånka upp den till 7:e våningen utan hiss såklart...
Men loppis är kul i vilket fall. Massor av trevliga, udda och också väldigt snåla människor. Alla sorter finns representerade. Likså finns precis allt att finna. Jag uppför aldrig att förvånas, vare sig över alla märkliga saker eller "skamliga" förslag jag får(inte fullt lika upphetsande som det låter dock...).
Skulle nån av er veta vad en "billig peng" innebär kan ni väl höra av er!? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela