Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Testa lev som en fattig

Publicerad 2017-01-02 23:10:35 i Allmänt,

Januari och februari är de månadar då spartipsen avlöser varandra, och köerna är inte fullt lika långa ens i mataffärerna som de annars brukar vara. Så det är lätt att anta att det är ännu glesare bland kunderna i klädaffäerna trots lockropen om att du "får betalt för att handla"(ok, lite överdrivet, men ändå...).
Jag har roat mig med att läsa dessa olika spartips som flera tidningar publicerat, och ett kallt konstaterande är att det är precis så jag alltid sköter hushållsbudgeten här hemma. Varför ska man slösa bara för att man kan? Jag förstår inte logiken i det, OM det nu finns nån att hitta dvs...
Varför inte alltid göra det mesta av det man har oavsett vilken tid på året det är? Jag letar alltid extrapriser, hamstrar och tar vara på rester som sedan komponeras till en rad olika rätter som sedan slutar i matlådor till den som behöver till lunchen. Jag kan ofta förfäras över människors tendens till att överkonsumera. Många försöker skämta om sina dåliga konsumtionsvanor, och liksom lägger fram det käckt som en "dålig vana jag har"...ha ha...
Var ligger det roliga i sammanhanget? Handla för mycket för att sedan slänga?
De enda som möjligtvis skrattar är de som äger affärerna. Jag tycker beteendet är mer beklämmande än nåt annat. Men samtidigt,så är det ju inte min uppgift att döma. Fast ifrågasätta kan man ju?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela