Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Kasta gärna första stenen

Publicerad 2017-01-07 16:59:53 i Allmänt,

Folk över lag har väldigt lätt för att döma andra människor, och ungefär lika svårt för att glömma...
Många TROR sig veta exakt hur saker och ting ligger till, och väldigt ofta så är de " ute i terrängen och irrar". De har med andra ord inte den blekaste!
Jag upphör aldrig att förvånas över att de som faktiskt vet minst och tom är ganska så DUMMA(får man säga så, tro?) är de som allra helst gör sina inskränkta åsikter hörda. Är det för att de inte begriper bättre?
Jag tycker att man ska döma med försiktighet, OM man nu ska göra det alls. Däremot så tycker jag att det står alla fritt att välja sitt umgänge med största selektivitet. Jag är själv riktigt kräsen med vilka jag umgås med, och det hoppas jag att mina vänner också är...
Men från att välja sitt umgänge med omsorg till att döma ut andra är ju ändå ett par varv runt Vintergatan i avstånd, enligt mig i allafall.
Alla förtjänar en chans att visa sitt rätta jag. Tar de sedan inte chansen får de lägga det på sig själva, och ångra sig blå sedan...
Alla har vi väl lite "skit" med oss i bagaget, och du som nu inte har det är välkommen att kasta första stenen...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela