Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Ingen tycker om dig

Publicerad 2016-09-22 16:29:00 i Allmänt,

Om tycker du inte om du själv, så har du svårt för att tycka om nån annan också. De egenskaper du är missnöjd hos dig själv projicerar du gärna på andra. Bara för att man tycker om sig själv behöver man inte vara självgod. Varför ska det vara fel att framhålla sig själv och det man är bra på? Jag är tex riktigt förbaskat bra på att laga mat. Jag lagar aldrig efter recept utan komponerar glatt själv. Verkar ha känsla för vad som passar ihop. Likaså är jag envis och målmedveten. Är även en överlevare. Varför ska jag då påstå motsatsen? Vad är du bra på?  Känner man sig nöjd med sig själv och att man duger, så rinner elaka kommentarer av en bra mycket fortare än om det vore motsatt. Bra självkänsla och självbild är grunden till mycket bra här i livet, skulle jag vilja påstå...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela