Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Eftertankens kranka blekhet

Publicerad 2016-09-11 11:37:48 i Allmänt,

Om du hade vetat innan istället för efter, hur hade du agerat då? Hur många misstag hade du tillåtit dig bara för att få lyda ditt hjärtas instruktioner?
Jag brukar hävda att det är alla mina upplevelser sammantaget som format mig till den jag är idag. Men jag brukar också tänka i smyg att vissa misstag hade jag kunnat leva utan och fortfarande vara hyfsat vettig...;)
Fast visst, de mest negativa händelserna har ju bidragit med positiva bieffekter i form av hårda smällar på fingrarna och näsbrännor, som i sin tur har lärt mig en läxa till nästa gång en liknande situation uppenbarar sig med lömska lockrop.
Att veta INNAN tar ju bort charmen och spänningen med att leva, även om det hade varit rackans praktiskt. Jag har vid nåt tillfälle föreslagit orange hjälmar med en blinkande lampa på till alla idioter och hemska människor. Det hade inte sett klokt ut, men då hade vi andra vetat och fått chansen att fly åt det andra hållet. De som valt att stanna kvar för spänningens skull hade fått skylla sig själva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela