Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Back off, bitches!

Publicerad 2016-09-19 21:23:39 i Allmänt,

Mitt liv är för allra mesta som havet en solig julidag...i medelhavet...:)
Det är lugnt och ganska så behagligt, fast ibland kan det gå HETT till och då vill man inte ens doppa tårna i vattnet med risk för bestående brännskador.
Jag väljer mina duster väl. Jag säger det jag tycker, sedan har vinden mojnat, och det är åter igen stilla på vattenytan. Kanske nån lite krusning, men inget som gungar skutan nämnvärt. Seglen kan sådemera halas ner eftersom vinden dragit nån annanstans...
Därför blir jag mäkta irriterad när nån försöker dra in mig i nåt som jag så tydligt tagit avstånd till. Nån vill att jag ska nästlas in i nåt jag förkastar, och som jag utagerat väldigt loud and clear. Anledningen till att jag backar och barrikerar dörren borde vara klar för alla utan vit käpp och ledarhund. Men ändå...??
Jag är en person med benhårda principer och starka åsikter om vissa saker här i livet, och dessa är inte till förhandlig. De är huggna i sten.
Jag ger mig med andra ord inte ge mig in i nån diskussion. Jag lägger mig inte av feghet, utan väljer att stå rakryggad vid mina värderingar...
Så idag_ väljer_ jag mig inte bry mig om att grannarna ev skulle kasta fimpar på mig! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela