Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Förvara hjärnan på ett säkert ställe!

Publicerad 2016-10-11 14:46:58 i Allmänt,

Ibland är det skönt att vara VARA. Att bara existera. Andas in...andas ut...och fortsätta på samma sätt... Kanske ta en titt på bröstkorgen och se så den rör sig in och ut...om ifall att...Man får ju inte bli FÖR avslappnad om man säger så! :)
Hjärnan har man lagt på ett säkert ställe i en glasburk som man hittar den igen om behov skulle infinna sig.
Såna dagar är härligt befriande. Man gör inget. Man ligger i soffan och kör på basalförbränning, och ger blanka fasen i powerwalken. Den finns ju där i morgon också. Den GÅR ju liksom ingenstans, om man säger så...;)
Man behöver inte vara så förbannat effektiv och duktig varje dag. Jag skulle vilja hävda att man  behöver såna här dagar just för att orka utföra de vardagliga stordåden på daglig basis som man alltid annars gör.
Vila, andas och bara VAR, människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela