Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Jag lever inte alls som jag lär

Publicerad 2016-11-17 15:39:47 i Allmänt,

Det är med skammens rosor på kinden som jag erkänner...;)
Mitt mantra är att man ska vara snäll mot sig själv, och ge sig själv en ärlig chans. Många dömer ut sig själva så totalt, inget de gör duger, och när man är sin egen hårdaste kritiker tycker jag att nåt är galet. Lite skit från andra får man ju alltid, men från sig själv?? Är det inte meningen att man ska tycka om sig själv, och klappa sig uppmuntrande på axeln med några vänliga ord på vägen på daglig basis? Det har ju ingetting med att vara egenkär, utan mer att vara glad och tacksam för att man är den man är. Varför är det så fult att vara nöjd med den man är? Jag menar, om inte jag är som jag vem ska då annars vara det?
Jag har gett mig fasen på att vara tacksam för det jag har och den jag är, även om jag väl anser att jag är lite rough around the edges..so to speak...:)
"Osvensk" brukar jag få höra, och det tar jag som en komplimang! Det måste betyda att Jante ännu inte hunnit i fatt mig, och kopplat polisgrepp!
Ändå så kommer jag på mig själv att missbelåtet sucka över att målningen av lägenheten tar längre tid än vad det borde. Med mina kassa axlar orkar jag inte måla så mycket åt gången. Det jag inte lägger in i ekvationen när jag suckar över mig själv är att förra vintern kunde jag inte ens lyfta armen tillräckligt högt ens för att ta roll-on i armhålan!! Nu rollar jag väggar...
Det är ju faktiskt ett sjuhelvetes framsteg när man tänker på det. Men man rättar ju sig efter rådande omständigheter. Det var DÅ, men NU kan jag och borde så kunna BÄTTRE!  ????
Igårkväll låg jag på soffan med ömmande kropp, occh undrade trött hur dum jag egentligen är på en skala som utsätter min redan hårt prövade kropp för detta. Men jag vill, och anser å det bestämdaste att jag fixar det, eller jag VET att jag klarar det och kommer sedan att fortsätta min väg med rollern ut på balkongen...:)
Det är bara det att jag har svårt att acceptera att det kommer att ta lite längre tid. Vi pratar inte veckor utan nog mer några dagar, och med tanke på hur dålig jag faktiskt fortfarande är så kan jag för stunden erkänna för mig själv att jag faktiskt är ganska så j-a bra ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela