Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Kan man ge bort en tom kartong?

Publicerad 2016-12-22 23:18:00 i Allmänt,

Man skulle ju kunna lägga krutet på utsidan och ge bort en riktigt förbaskat fin (tom) kartong? Ett tips till alla er "Hemma-Ernst:ar" där ute! ;)
Jag föll faktiskt på att komma hem med just en tom kartong idag- en parfymkartong. Jag är högst otränad när det gäller att handla annat än mat i en fysisk affär, men jag är dock en hejare på att klicka hem det jag vill ha! ( Nåt att skriva på CV:t kanske...:) )
När jag var och handlade idag beslutade jag mig för att köpa en parfym till en när och kär som jag tror mig veta att hon kommer att uppskatta. Jag betalade i kassan, som fröken av ordning jag är, och fortsatte sedan ut mot bilen med raska kliv. För när undertecknad anser sig färdigshoppad står blixten stilla i jämförelse.
När jag skulle sätta mig i bilen slog det mig att förpackningen var misstänksam lätt, man skulle nästan kunna tro att det var TOM!
Ja, vilket den ju också var...
Jag tänkte inte på att jag skulle hämta ut flaskan i spelasektionen. Folk kan ju inte hålla sina stöldbenägna långa fingrar i styr så det blir det ett extra steg i hanteringen som säkerhetsåtgärd. Är man som jag novis på området tror man sig vara klar när man har betalt. No such luck mao...:)
Efter att ha tagit kölapp och snällt väntat på min tur i 10 minuter kunde jag sedemera återvända till bilen med både kartong OCH parfym! :)
Slutet gott, allting(luktar) gott?! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela