Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Jag saknar gemenskap

Publicerad 2016-12-02 19:23:20 i Allmänt,

Jag är inte överdrivet social. Jag trivs bra i mitt eget sällskap, och har inte särskilt svårt för att ta egna initiativ och uträtta saker på egen hand.
Men ibland så kan jag sakna gemenskapen man får köpet med att ha ett jobb. Den sociala gemenskapen är då nåt man tar för givet och kanske tom stör sig på. Men "går man hemma" år efter år som jag så kan man sakna att vara en del av något större, att få dela glädjen av ett väl utfört jobb ihop med sina arbetskompisar, eller kanske dela fallet ihop också...
Det ÄR ensamt att vara hemma. Vissa dagar kan jag känna ett sting av saknad av att vara en del av ett arbetslag, medan jag vissa dagar är fullständigt nöjd med att vara en del av en familj. Det är minsann en ynnest om något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela