Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Bedrövligt bortskämda barn

Publicerad 2016-12-20 19:39:33 i Allmänt,

Förra året vid denna tiden förväntades vi lägga över 6000:-/person på julen, men sedan drogs detta uttalande tillbaka, och då pratades det om att inga nya rekord skulle slås. ( Det måste finnas en gräns för vad som liksom är rimligt att handla för....
Jag har inte summerat vad jag lagt på barnens klappar i år än. Har inte ens slagit in dem! :)
Jag har i allafall så pass koll att jag vet att paketen kommer att bli många. Jag har som vanligt utgått från vad de önskar sig, och om jag tycker att de varit snälla mot sin mamma...:)
 
Ibland kan jag känna att dagens barn är bedrövligt bortskämda, men samtidigt också känna att det är ju VI vuxna som bidragit till det. Vi kan ju knappast lägga nån skuld på barnen...
Sedan är det ju så rent krasst att kraven har ökat på barnen att "hänga med", vissa saker, kan man väl säga, förväntas barnen ha. Det är dyrt att vara ung idag!
Själv växte jag upp på 70-talet, och kan inte minnas att det var nåt större tryck. Ja, kläder var ju viktigt, och så skulle man ju ha en VHS...:)
Men utbudet var ju inte ens i samma världsdel som det är nu. I dag bombarderas vi ju ständigt med nya saker som företagen vill överyga oss om att vi inte kan leva utan. Jag väljer att stå utanför den materialistiska trenden. Det finns så mycket annat att glädjas över här i livet. Det finaste man kan få går liksom inte att införskaffas för pengar, sedan kan de rika muttra bäst de vill.
Jag menar, var på ICA hittar du kärleken? Vilken gång, och gärna vilken hylla, tack!
Kan man köpa en pallast vänskap på Citygross, tro?
Jag har genom åren fått höra att mina barn är BORTSKÄMDA med en mamma som alltid varit hemma och funnits tillgänglig. Hur kan man skämma bort sina barn med kärlek och uppmärksamhet? Är det inte det man är till för som föräldrer? Man sätter väl barn till världen för att man vill ta hand om dem? För mig är det inte att skämma bort, utan att visa kärlek...
Till mina bortskämda(?!) barn- JAG ÄLSKAR ER!! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela