Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Jag SKA bli en bättre människa

Publicerad 2016-09-27 09:47:25 i Allmänt,

Hur många har inte nån gång i ett svagt ögonblick mot bättre vetande lovat sig själv, och kanske andra också det?
Själv har jag dock aldrig hävdat nåt dylikt, och detta beror inte på att jag anser mig vara perfekt som jag är, utan mer att jag har så pass självinsikt att jag vet att det inte skulle funka. "Göra mig till" är inte min grej, och det är just en charad som skulle till för att nåt sånt skulle ske.
Jag är verkligen inte bra på att vara nån annan än den jag en gång föddes att vara. Tack vare god uppfostran så är jag hyfsat artig, trevlig och hövlig. Kanske inte alltid lätt att ha med att göra eftersom jag verkar ha en GET-gen insmygen i min DNA-stege eftersom jag är envis som en...:)
Jag är också väldigt principfast och har en orubblig tro, men accepterar att andra är av annan åsikt. Får jag vara ifred med mina värderingar och åsikter, så knuffar jag inte på andra heller.
Jag är medveten om att jag säker kan uppfattas som riktigt insnöad(bildligt!), men det är en upplevelse jag gärna bjuder på! :)
Jag kommer att vara och förbli den jag är, och skulle "skon inte passa" så är dörren ditåt! *pekar* :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela