Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Hur ska en tonåring kunna veta?

Publicerad 2016-09-25 13:51:06 i Allmänt,

Med två tonåringar och en som är ett par år äldre i hushållet är det en hel del funderingar kring utbildning och framtid, det med all rätt för det ÄR mycket att väga in och fundera över.
Jag själv är 48 år och vet fortfarande inte vad jag ska bli "när jag blir stor". Jag funderar att uppta studierna, inte på heltid men ett par kurser i allafall.
Jag älskar att plugga, är vetgirig som ett litet barn och frågvis som en av Astrid Lindgrens "rumpnissar"- "VAFFÖ är det på detta viset!?" :)
Jag vill alltid lära mig mer och slukar dokumentärer och biografier, men även en och annan faktabok. Det är också det som ligger mig i fatet. Jag har för breda intressen, lite av varje och har problem med att avgränsa ett intresseområde.
Det enda jag väl egentligen är säker på att det kommer att bli NÅGOT av mig, frågan är bara VAD och NÄR...;

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela