Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

HUR blir man mätt på sallad?

Publicerad 2016-09-11 17:42:42 i Allmänt,

Ser näst intill på daglig basis folk som går med sina små plastburkar med lunch i innehållande sallad. Alltså, jag fattar inte det där? Sallad är väl ingen rätt? Sallad är en grönsak...
Små tunna tjejer kanske kan stå sig i en kvart på en grönsallad, men en karl liksom...??
För mig är sallad ett tillbehör. Jag har alltid en grönsallad i botten på tallriken som jag sedan lägger maten ovanpå. Det smakar bra och jag blir mätt och go´i magen. Men av  enbart en grönsallad skulle jag bara bli kinkig. Man kissar en gång och sedan är man hungrig igen...:)
Ska jag bli mätt på en grönsallad kommer det att krävas en pallast med gurka, tre pallar salladskål och nåt tunnland med tomater.
Till er som blir mätta och står sig på en grönsallad är bara att gratulera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela