Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Har man inga pengar, så...

Publicerad 2016-09-17 20:01:07 i Allmänt,

...så handlar man inte. Väldigt enkelt när man tänker på det, va?
Ser man på Lyxfällan, så inser man att för vissa är det inte det...
Fast i det programmet tar de upp en annan sida av ett skruvat shoppingbeteende-de som har pengar, men som ändå lyckas shoppa för mer än vad de får in.
De som jag, i de flesta fall, har med att göra verkar vara folk som lever på skral plånka. Men det är det många som gör idag och ingen hållbar ursäkt till att inte göra rätt för sig, och hålla överenskommelser.
(Jag säljer alltså på nätet!)
Vid varje den 1:a i varje månad börjar förfrågningarna om att få betala den 18 alt 25:e.
Jag anser mig vara hyfsat shysst och enkel att ha med att göra. Men jag riskerar seriösa kunder på vägen då jag binder upp mig. För ofta är det så att det aldrig kommer några prngar...
I dagsläget väntar jag på 7-800(osäkra!)kronor. Så i övermorgon läggs det ut på Tradera på 2 veckor. Jag tänker inte ta fler risker och i slutändan har kvar saker jag egentligen "sålt flera gånger om", vilket har hänt...
Är det så att folk i allmänhet har så dåligt med pengar, eller har betalningsmoralen sjunkit till en all-time low, tro?
Eller är det helt enkelt så att jag har med ett visst klientel att göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela