Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Gammal och fräsch

Publicerad 2016-09-23 11:25:21 i Allmänt,

Jag tillhör själv skaran som tycker att åldrandet är fullt naturligt. Åren går och vi har inget annat val än att följa med och göra det bästa av situationen.
Jag kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt förvånande eller upprörande att en 52-åring inte ser ut som en 25-åring tex. Den äldre behöver inte vara fulare än den yngre. Men det är väl ändå självklart att åren som gått syns?
Jag tycker att åldrandet visst det har sin charm. Det trista, som jag ser det, är när kroppen börjar trilskas. Det är ju inte kul när det börjar göra ont och man blir stel.
Men jag kan inte påstå att rynkor skrämmer mig. Jag har hellre livslinjer än ser ut som om man går i motvind som vissa skräckexempel till kändisar gör. Släta som bebisrumpr i nyller med skrynkliga halsar och händer. Nej tack! Det blir bara bisarrt. Vaxkabinett-effekt.
Nåt som har slagit mig är att om nån kläcker ur sig "Jag börjar bli gammal" så kommer i regel kommentaren "Men du SER inte alls gammal ut!!" fortare än du hinner säga "Tena-inkontinensskydd"...VARFÖR är det så!?
Jag kläckte ur mig samma kommentar själv häromdagen, men syftade då på att synen blivit märkbart sämre. Jag bryr mig väl inte om hur jag ser ut.Huvudsaken jag SER! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela